Garantie houdt in dat wij als bedrijf instaan voor de kwaliteit van onze producten. Door een product aan jou te verkopen doen wij ons best om ervoor te zorgen dat het product voldoet aan de beloofde eisen, het product moet ‘deugdelijk’ zijn. Indien een product niet blijkt te voldoen aan de eisen, dan garanderen wij dat wij jou als consument hiervoor zullen compenseren.
1. GARANTIEVOORWAARDEN
In de garantievoorwaarden wordt beschreven waaraan een product moet voldoen om geretourneerd te kunnen worden aan de verkoper. Om een kapot of defect product binnen de garantievoorwaarden te laten vallen, dient deze binnen de garantieperiode kapot of defect geraakt te zijn door een oorzaak die te wijten valt aan een gebrekkige kwaliteit van het product. Een product valt niet binnen de garantievoorwaarden als:
- Er wijzigingen aan het product zijn aangebracht die niet in de gebruiksaanwijzing van het product terug te vinden zijn
- Wanneer tekortkomingen het gevolg zijn van een incompetent gebruik of wanneer het product niet is gebruikt volgens de
gebruiksaanwijzingen
- Wanneer beschadigingen door achterstallig onderhoud veroorzaakt kunnen zijn.
2. GARANTIE PER PRODUCTSOORT
Binnen ons gevarieerde assortiment gelden voor de uiteenlopende producten verschillende regels:
- Magische Truffels, Smartproducten en CBD producten
Magische Truffels, Smartproducten en CBD zijn natuurproducten en buiten onze kwaliteitswaarborging hebben wij geen invloed op de uitwerking ervan. Het effect van smartproducten bijvoorbeeld, hangt, buiten de kwaliteit van het product, namelijk ook af van de situatie waarin het product wordt geconsumeerd en het ervaringsniveau van de gebruiker.
Om bovenstaande reden hanteren wij geen standaard garantie voor deze productcategorieen. Indien je ontevreden bent over een product die in deze categorie valt, kun je contact opnemen met de klantenservice.
- Zaden en Mushroom Growkits
Ook zaden en paddo growkits zijn natuurproducten, en het kan dus wel eens voorkomen dat een product uit deze categorie niet voldoet aan de verwachtingen. In het geval van niet kiemen van zaden, of het niet verschijnen van paddenstoelen, ondanks dat alle instructies nauwkeurig zijn opgevolgd, kun je in aanmerking komen voor vervanging van het product. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice, bij voorkeur via een e-mail met daarin vermeld:
- datum van aankoop
- omschrijving of foto van de omstandigheden waarin de zaden zijn geplant of de growkit is geplaatst
- foto('s) van de niet gekiemde zaden of niet-productieve growkit
- Headshop en growshop
Op alle headshop en growshop artikelen (exclusief electrische apparatuur) zit een garantie van 6 maanden. Uiteraard gelden ook hier de garantievoorwaarden, en vallen bijvoorbeeld slijtage of verkleuring door gebruik buiten de garantie.
Indien je ontevreden bent over een product dat in deze categorie valt, kun je contact opnemen met de klantenservice.
- Vaporizers en growshop apparatuur
Op vaporizers en andere apparaten geven wij 2 jaar beperkte garantie. Deze geldt voor het apparaat zelf, en niet voor batterijen en onderdelen die aan slijtage door gebruik onderhevig zijn. Voor batterijen geldt een garantieperiode van 6 maanden.
Constateer je binnen 6 maanden een fabrieksfout, neem dan contact op met onze klantenservice. Als het probleem valt onder de garantievoorwaarden, zullen wij zo spoedig mogelijk zorgen voor een vervangend apparaat.
Na deze periode van 6 maanden, en binnen onze garantieperiode van 2 jaar, zullen wij apparaten met een defect dat valt onder de garantievoorwaarden, terug sturen naar de distributeur en/of fabrikant zodat deze het product kan repareren of vervangen. Je krijgt dan geen vervangend apparaat in afwachting van de reactie van de distributeur en/of fabrikant.
Op veel vaporizers zit bovendien een fabrieksgarantie. Omdat de fabrikanten verschillende garantieperioden hanteren, verschilt de garantieperiode van de meeste vaporizers. De garantieperiode die opgaat voor jouw vaporizer kun je vinden in de garantiebepalingen in de verpakking van de vaporizer of op de website van de producent. Als je apparaat later dan 6 maanden na aankoop, maar binnen de fabrieksgarantie periode, defect gaat, kun je het best direct contact opnemen met de producent voor een snellere afhandeling. Mocht je hierbij problemen ondervinden, neem dan contact met ons op.
Wij raden je aan om, indien mogelijk, je apparaat zo snel mogelijk na aankoop te registreren op de website van de fabrikant, voor een snelle afhandeling van eventuele problemen. Als de fabrieksgarantie langer is dan onze garantieperiode van 2 jaar, is dit bovendien vaak de enige mogelijkheid om langer dan 2 jaar na aankoop een claim in te dienen. Bewaar altijd de originele verpakking en je aankoopbon gedurende de garantieperiode; hierom wordt meestal gevraagd wanneer je aanspraak wilt maken op garantie.
3. GARANTIEBELEID
Indien het product onder de garantievoorwaarden en binnen de garantieperiode valt, dan kun je het probleem bij onze klantenservice melden. Indien akkoord zullen wij je een retourlabel sturen, en het product dan voor je proberen (te laten) repareren, of, indien dat niet mogelijk is, vervangen.
Stuur nooit zonder bericht en onze toestemming vooraf, een defect apparaat of artikel naar ons op. Wij zullen het dan niet in behandeling nemen.
Het is voor producten die binnen het garantiebeleid vallen niet mogelijk om geld terug te krijgen.
Houd rekening met de wetgeving van het land waar je je bestellingen naartoe wil laten sturen. Onze webshop is onderhevig aan de Nederlandse wet.
Door op Doorgaan te klikken, bevestig je dat je 18 jaar of ouder bent en dat je notie hebt genomen van en akkoord bent met onze waarschuwing betreffende de van toepassing zijnde wetgeving.
Onze fysieke Sirius Smart Shops zijn ook OPEN
in Roermond NL Hamstraat 15
en Maastricht NL Oude Tweebergenpoort 7A
en Venlo NL Kleine Beekstraat 5